Παρασκευή 13 Απριλίου 2018

Κρυμμένος Θησαυρός: Παιχνίδι για την Άνοια




Εξασκεί την συνδυαστική σκέψη, την κατανόηση εννοιών, την λεκτική έκφραση, την ικανότητα κατηγοριοποίησης, και προωθεί την ευχάριστη διάθεση.

Κρυμμένο καλά στον χώρο εδώ,
Πρέπει να βρεθεί τώρα στο λεπτό.
Γρίφους απαντήστε και ψάξτε μαζί,
Ο θησαυρός μας για να βρεθεί!

Κάπου στον χώρο είναι κρυμμένος ένας ‘θησαυρός’. Κάθε στοιχείο θα μας οδηγεί στο επόμενο...

Το στοιχείο βρίσκεται...

  • Εκεί που καθόμαστε αναπαυτικά (καναπές)
  • Μαζί με τα ποτήρια (ντουλάπι)
  • Στο έπιπλο το οποίο.. παρακολουθούμε (τηλεόραση)
  • Εκεί όπου τρώμε (τραπέζι)
  • Εκεί όπου καθόμαστε για να φάμε (καρέκλα)
  • Εκεί όπου πλένουμε τα χέρια (βρύση μπάνιου)
  • Παρέα με τα μαξιλάρια (μαξιλαροθήκη υπνοδωματίου/ σαλονιού)
  • Στο σημείο από όπου μπαίνω και βγαίνω (πόρτα)
  • Εκεί όπου πλένουμε τα πιάτα (βρύση κουζίνας)
  • Στο έπιπλο που κοιμόμαστε (κρεβάτι)
  • Με κοιτάς, σε κοιτώ, είμαστε ένα και το αυτό (καθρέφτης)
  • Γνώση πολύ μαζί, έτοιμη να διαβαστεί (βιβλιοθήκη)
  • Ανεβαίνω, κατεβαίνω, διαρκώς κάπου πηγαίνω (σκάλα)
  • Το φυλάμε σε κουτί, δίνει γεύση στην ζωή (αλατιέρα/ κουτί με αλάτι)
  • Αν σήμερα δεν σε δω, θα σε πάρω νέα να σου πω (τηλέφωνο)
  • Και ο θησαυρός είναι... Στην θέση που καθόμουν στην αρχή!



Tips:

  • Οι πρώτες ερωτήσεις είναι πιο απλές άρα και κατάλληλες για πιο προχωρημένα στάδια. Οι επόμενες ερωτήσεις απευθύνονται σε αρχικά στάδια.
  • Μπορεί να γίνει ατομικά ή ομαδικά (αν και το ομαδικό είναι προτιμότερο).
  • Το ποιες και πόσες ερωτήσεις θα γίνουν θα εξαρτηθεί από τα συγκεκριμένα άτομα και τον διαθέσιμο χρόνο.
  • Μπορεί κανείς να προσθέσει και δικούς του ‘γρίφους’.
  • Οι ‘γρίφοι’ αναφέρονται σε αντικείμενα που θα υπάρχουν σε αρκετά σπίτια ή μονάδες- εάν κάποιο αντικείμενο που αναφέρεται δεν είναι άμεσα προσβάσιμο αφαιρείται η ερώτηση.
  • Βοηθάμε κάνοντας κατευθυντικές ερωτήσεις (για παράδειγμα ‘ποιον κοιτάμε και είναι ακριβώς ίδιος με εμάς;’)
  • Καθώς κάποιος μπορεί να έχει κινητικά προβλήματα, μπορεί το άτομο να μας καθοδηγεί από την αρχική του θέση και να ψάχνουμε εμείς (μόνο όμως εκεί που θα μας λέει ώστε στην ουσία το ψάξιμο να γίνεται από το άτομο).
  • Κρύβουμε τα στοιχεία κάτω ή πίσω από τα έπιπλα σε σημεία προσβάσιμα αλλά όχι υπερβολικά ορατά.
  • Έχουμε φροντίσει εκ των προταίρων το κρύψιμο των στοιχείων (χαρτιά με το επόμενο βήμα γραμμένο με μεγάλα γράμματα) και του θησαυρού.
  • Ο θησαυρός θα μπορούσε να είναι ένα μικρό γλυκάκι για τον καθένα ή ένα μικρό ‘δωράκι’ (π.χ. ένα λουλούδι πλαστικό, μία κάρτα- κάτι πολύ απλό και μικρό), για να τονοθεί το ηθικό και να φτιάξει η διάθεση. Έτσι ο θησαυρός μπορεί να κρυφτεί από πριν στην θέση που θα καθίσει το άτομο, και εάν αναφερόμαστε σε ομάδα, σε κάθε θέση που θα καθίσουν τα άτομα.
  • Η δραστηριότητα γίνεται με ύφος παιχνιδιού, χωρίς να ξεχνούμε όμως και την σκέψη!



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου