Τετάρτη 29 Νοεμβρίου 2017

Αναγνώριση και Έκφραση Συναισθημάτων στα Παιδιά: Μια δραστηριότητα


  • Παρουσιάζονται πρόσωπα (τυπωμένα, ένα σετ για τον καθένα) που αντικατοπτρίζουν τα βασικά συναισθήματα (χαρά, λύπη, θυμός, αηδία, έκπληξη, αλλά και γέλιο)
  • Τα κοιτούμε προσεκτικά. 
  • Τι συναίσθημα δείχνει το καθένα? 
  • Μπορούμε να χρωματίσουμε (με μαρκαδόρους) το κάθε συναίσθημα? (Τι χρώμα ταιριάζει στο καθένα?)
  • Τώρα γρήγορα!
    • Ζωγραφίζουμε εμείς ένα πρόσωπο που νιώθει...
      • λύπη
      • θυμό
      • χαρά
      • γέλιο
  • Άρα τα συναισθήματά μας φαίνονται... στο πρόσωπό μας!
  • Μπορούν όμως να φανούν και στο σώμα μας.
  • Σηκωνόμαστε όρθιοι. 
  • Ας φανταστούμε...
    • Πως είναι το σώμα κάποιου που λυπάται?  
    • Πως είναι το σώμα κάποιου που θυμώνει?
    • Πως είναι το σώμα κάποιου που χαίρεται?
    • Πως είναι το σώμα κάποιου που γελάει?
  • Εμείς πως αισθανόμαστε τώρα? (σκεφτόμαστε)
  • Ένας, ένας με την σειρά, δείχνει με το πρόσωπο και το σώμα του τι νιώθει, και οι υπόλοιποι προσπαθούν να το βρουν. Έπειτα μιμούνται, μετά επαναλαμβάνεται η διαδικασία. 
  • Κλείνοντας, κάνουμε έναν κύκλο και κοιτάζουμε ο ένας τον άλλον. Νιώθουμε κεφάτοι?

Η δραστηριότητα εκτελέστηκε σε ομάδα παιδιών 7-9 ετών, με συναισθηματικές διαταραχές, στο φάσμα του αυτισμού, και με ΔΕΠΥ. Η διάρκεια ήταν 45 λεπτά. 

Σκοπός είναι η σταδιακή αναγνώριση, αναπαραγωγή και μίμηση των συναισθημάτων των άλλων (είτε εικονικών είτε πραγματικών προσώπων), και κατ' επέκταση η αναγνώριση και κατάλληλη έκφραση των προσωπικών συναισθημάτων. 

Οι εικόνες που παρουσιάστηκαν δημιουργήθηκαν ειδικά για αυτό τον σκοπό. Για πληροφορίες ή για την σελίδα με τις εικόνες επικοινωνήστε. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου