- Παρουσιάζονται πρόσωπα (τυπωμένα, ένα σετ για τον καθένα) που αντικατοπτρίζουν τα βασικά συναισθήματα (χαρά, λύπη, θυμός, αηδία, έκπληξη, αλλά και γέλιο)
- Τα κοιτούμε προσεκτικά.
- Τι συναίσθημα δείχνει το καθένα?
- Μπορούμε να χρωματίσουμε (με μαρκαδόρους) το κάθε συναίσθημα? (Τι χρώμα ταιριάζει στο καθένα?)
- Τώρα γρήγορα!
- Ζωγραφίζουμε εμείς ένα πρόσωπο που νιώθει...
- λύπη
- θυμό
- χαρά
- γέλιο
- Άρα τα συναισθήματά μας φαίνονται... στο πρόσωπό μας!
- Μπορούν όμως να φανούν και στο σώμα μας.
- Σηκωνόμαστε όρθιοι.
- Ας φανταστούμε...
- Πως είναι το σώμα κάποιου που λυπάται?
- Πως είναι το σώμα κάποιου που θυμώνει?
- Πως είναι το σώμα κάποιου που χαίρεται?
- Πως είναι το σώμα κάποιου που γελάει?
- Εμείς πως αισθανόμαστε τώρα? (σκεφτόμαστε)
- Ένας, ένας με την σειρά, δείχνει με το πρόσωπο και το σώμα του τι νιώθει, και οι υπόλοιποι προσπαθούν να το βρουν. Έπειτα μιμούνται, μετά επαναλαμβάνεται η διαδικασία.
- Κλείνοντας, κάνουμε έναν κύκλο και κοιτάζουμε ο ένας τον άλλον. Νιώθουμε κεφάτοι?
Η δραστηριότητα εκτελέστηκε σε ομάδα παιδιών 7-9 ετών, με συναισθηματικές διαταραχές, στο φάσμα του αυτισμού, και με ΔΕΠΥ. Η διάρκεια ήταν 45 λεπτά.
Σκοπός είναι η σταδιακή αναγνώριση, αναπαραγωγή και μίμηση των συναισθημάτων των άλλων (είτε εικονικών είτε πραγματικών προσώπων), και κατ' επέκταση η αναγνώριση και κατάλληλη έκφραση των προσωπικών συναισθημάτων.
Οι εικόνες που παρουσιάστηκαν δημιουργήθηκαν ειδικά για αυτό τον σκοπό. Για πληροφορίες ή για την σελίδα με τις εικόνες επικοινωνήστε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου