Εξασκεί
την αυτοβιογραφική μνήμη, την λεκτική
έκφραση, και προωθεί την έκφραση
συναισθημάτων και την συναισθηματική
ηρεμία.
-
Σκεφτόμαστε την πορεία της ζωής μας.
-
Ονομάστε κάποια σημαντικά γεγονότα που σας έχουν συμβεί (π.χ. γέννηση, παιδικά χρόνια, γάμος, παιδιά, δουλειά, εγγόνια, κλπ).
-
Επιλέξτε μερικά (από πέντε ως δέκα περίπου) σημαντικά γεγονότα, και σημειώστε τα με χρονολογική σειρά.
-
Ποια ήταν ευχάριστα και ποια δυσάρεστα?
-
Μπορούμε τώρα να ζωγραφίσουμε τον ‘Δρόμο’ μας?
-
Χρησιμοποιούμε διαφορετικά χρώματα για το κάθε γεγονός
-
Μπορούμε να ζωγραφίσουμε είτε τα γεγονότα είτε έναν δρόμο με ταμπέλες με τα γεγονότα γραμμένα μέσα.
-
-
Μπορούμε να παραστήσουμε τον ‘Δρόμο’ μας με κινήσεις?
-
Δείχνουμε είτε από καθιστή είτε από όρθια θέση.
-
Παριστάνουμε μέχρι το βαθμό που νιώθουμε άνετα.
-
-
Τώρα πως νιώθετε αυτή την περίοδο?
-
Μπορείτε να δείξετε αυτό το συναίσθημα?
Tips:
-
Η δραστηριότητα είναι εμπνευσμένη από ψυχοθεραπευτική δραστηριότητα, προσαρμοσμένη στις ανάγκες των ατόμων.
-
Κατάλληλη για αρχικά και μεσαία στάδια άνοιας.
-
Μπορεί να γίνει ομαδικά ή ατομικά.
-
Δίνουμε αρκετό χρόνο για την δραστηριότητα.
-
Μπορούμε να σημειώσουμε εμείς τα γεγονότα εάν το άτομο δυσκολεύεται, και για οικονομία χρόνου, ώστε το άτομο να εστιάσει σε ανάκληση, ζωγραφική, θεατρική έκφραση.
-
Στην αρχή βοηθάμε το άτομο να επιλέξει κεντρικά γεγονότα της ζωής του με όσο το δυνατόν περισσότερη ακρίβεια (χρονικά και από άποψη λεπτομερειών)
-
Έπειτα μπορούμε να δώσουμε ιδέες ή να κάνουμε παραδείγματα τόσο για την ζωγραφική όσο και για την κίνηση (δίνουμε βέβαια πρώτα λίγο χρόνο στο άτομο, σε περίπτωση που έχει ήδη ιδέες).
-
Ο καθένας κάνει μέχρι εκεί που νιώθει άνετα: εάν κάποιος είναι πλήρως αρνητικός στο κομμάτι της θεατρικής έκφρασης μπορεί να μην το κάνει.
-
Προωθούμε το να ανοιχτεί και να εκφραστεί το άτομο.
-
Καλό είναι να γνωρίζουμε γενικά την πορεία του ατόμου πριν κάνουμε την δραστηριότητα. Εάν κάποιος έχει βιώσει κάποιο πολύ έντονα αρνητικό γεγονός στην ζωή του (π.χ. θάνατο παιδιού) καλό θα ήταν να αποφύγουμε την δραστηριότητα.
-
Τόσο καθ’ όλη την διάρκεια όσο και στο τέλος προωθούμε την έκφραση θετικών γεγονότων και συναισθημάτων!!
-
Μπορούμε για Homework να ζητήσουμε από το άτομο να βρει φωτογραφίες (π.χ. μαζί με τον φροντιστή) από τις σημαντικές στιγμές που σημειώθηκαν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου