Αναμνήσεις
Ευνοεί
την διάδραση μεταξύ φροντιστή και
πάσχοντος. Στο άτομο εξασκεί την ανάκληση
(μακροπρόθεσμη μνήμη), την λεκτική
έκφραση και την ικανότητα επικοινωνίας.
Διάρκεια:
30-40 λεπτά
-
Ανακαλέστε μερικές δραστηριότητες που κάνατε από κοινού στο παρελθόν (π.χ. γιορτές, γεννέθλια, κλπ).
-
Τι σας άρεσε να κάνετε μαζί?
-
Πως αισθανόσασταν?
-
Ανακαλέστε μια δραστηριότητα που κάνατε πρόσφατα μαζί (π.χ βόλτα, έξοδος, συζήτηση).
-
Περιγράψτε την με όσο το δυνατόν περισσότερες λεπτομέρειες.
-
Περιγράψτε εναλλάξ, προσθέτοντας ο ένας στην πληροφορία του άλλου.
-
-
Τι σας άρεσε από αυτή την δραστηριότητα?
-
Πως αισθανθήκατε?
-
Τι άλλες δραστηριότητες θα μπορούσατε να κάνετε παρέα? (π.χ. κάποιο κοινό ενδιαφέρον, συζήτηση, έξοδος)
-
Όταν θα κάνετε κάποια ευχάριστη δραστηριότητα μαζί, βγάλτε μία αναμνηστική φωτογραφία.
-
Κρατάμε μερικές σημειώσεις για τα όσα είπαμε.
Tips:
-
Κατάλληλο για όλα τα στάδια άνοιας (εφόσον έχει διατηρηθεί το λεκτικό κομμάτι).
-
Στα αρχικά και μεσαία στάδια μπορεί να γίνει ολόκληρη η διαδικασία, ενώ στα τελευταία στάδια κάνουμε τις ερωτήσεις στον φροντιστή, και προωθούμε το να ακούει το άτομο και να συμμετέχει όσο μπορεί (δεν έχουμε προσδοκίες να θυμάται).
-
Καλό είναι να έχουμε ενημερώσει τον φροντιστή εκ των προτέρων για την διαδικασία: να μην έχει υψηλές προσδοκίες, να μην εστιάζει σε λεπτομέρειες που το άτομο μπορεί να μην θυμάται.
-
Καλό θα ήταν να ενημερώσουμε το άτομο εκ των προτέρων και να το προετοιμάσουμε για την διαδικασία- τόσο να έχει γίνει αναφορά κάποιες μέρες πριν, όσο και να γίνει μια εισαγωγή (χωρίς τον φροντιστή παρόν) την ημέρα εκείνη.
-
Ρωτάμε πρώτα τον φροντιστή, ώστε να δώσει έναυσμα.
-
Ιδανικά, εάν υπάρχει φωτογραφία από την κοινή δραστηριότητα την κοιτάμε και την αναλύουμε όλοι μαζί.
-
Ανακαλούμε κάθε είδους δραστηριότητα ανάλογα το τι κάνουν κοινό.
-
Βοηθάμε το άτομο με τις σημειώσεις του (ή και τις γράφουμε- σε μια προσπάθεια να εντυπωθεί όσο το δυνατόν περισσότερο). Οι σημειώσεις του ατόμου μπορούν να λειτουργήσουν στην πορεία ως έναυσμα διάδρασης με τον φροντιστή σε προσωπικό επίπεδο (π.χ. με ανάκληση και συζήτηση για αυτό- κάτι που μπορούμε να προτείνουμε στον φροντιστή).
-
Στόχος είναι η ανάκληση κοινών ευχάριστων δραστηριοτήτων. Αυτό θα ενδυναμώσει την σχέση φροντιστή και ατόμου, και θα δώσει έναυσμα για περαιτέρω διάδραση. Σκοπός είναι να αντιληφθούν και οι δύο πλευρές (ο καθένας με τον τρόπο του) πως μπορούν να έχουν ευχάριστη διάδραση με σημασία!
-
Εάν προκύψουν διαμάχες στην πορεία ζητάμε από τα άτομα να εστιάσουν στο εδώ και τώρα και στην δραστηριότητα. Εάν η ένταση αυξηθεί δραματικά μπορούμε να διακόψουμε και να συνεχίσουμε μόνο με το άτομο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου