Λουλούδι με χαρτόνι και κουτάλι
Διάρκεια:
30-45 λεπτά
Εξασκεί
την λεπτή κινητικότητα, την λεκτική
έκφραση και τον οπτικό- κινητικό
συντονισμό, και προωθεί την συναισθηματική
ηρεμία και την καλή διάθεση.
Υλικά:
-
πλαστικά κουτάλια
-
βαμβάκι
-
χαρτόνι χειροτεχνίας
-
κόλα
-
στολισμοί (π.χ. γκλίτερ, κορδέλες, διακοσμητικά)
Εισαγωγή:
-
Ονομάστε μερικά λουλούδια που γνωρίζετε και σας αρέσουν (γιασεμί, τριαντάφυλλο, χρυσάνθεμο, μαργαρίτα, γαρύφαλλο)
-
Που μπορεί να βρίσκονται τα λουλούδια? (φύση, λιβάδι, κήπος, αυλή, βάζο)
-
Τα λουλούδια είναι όμορφα, μυρίζουν ωραία και μπορούν να μας φτιάξουν την διάθεση!
-
Σήμερα θα δημιουργήσουμε τα δικά μας λουλούδια και τον δικό μας κήπο!
-
Κάθε λουλούδι θα αντιπροσωπεύει μια θετική σκέψη κάθε λογής για την ημέρα!
-
Για παράδειγμα: Καλημέρα, Είμαι χαρούμενος, Ηλιόλουστο πρωινό, Έχω κέφια, κλπ)
-
Διαδικασία:
-
Σχεδιάζουμε πάνω στο χαρτόνι πέταλα
-
Τι σχήματα μπορεί να έχουν τα πέταλα? (φανταζόμαστε)
-
-
Κόβουμε το περίγραμμά τους
-
Κολλάμε τα πέταλα (την κάτω γωνία τους) τριγύρω από το βαθούλωμα του κουταλιού
-
Κόβουμε λίγο βαμβάκι και το σχηματίζουμε σε σφαίρα
-
Το κολλάμε στο κέντρο από τα πέταλα, και από το κουτάλι μας
-
Τέλος στολίζουμε κολλώντας τα διακοσμητικά ή προσθέτοντας σχέδια με γκλίτερ.
Κλείσιμο:
-
Μας άρεσε να φτιάχνουμε λουλούδια?
-
Τι θετική σκέψη έχει το κάθε λουλούδι?
Tips:
-
Κατάλληλα για όλα τα στάδια άνοιας.
-
Εάν το άτομο είναι σε προχωρημένα στάδια, βοηθάμε στον σχεδιασμό και στο κόψιμο αρκετά, ενώ στο κόλλημα μπορούμε απλά να κατευθύνουμε ή να το κάνουμε πιάνοντας απαλά το χέρι του ατόμου, ή δείχνοντας όσο χρειαστεί.
-
Μπορούμε να έχουμε ένα έτοιμο λουλούδι να δείξουμε ως παράδειγμα (κάτι που μπορεί να παρακινήσει και να βοηθήσει στην κατανόηση του σχήματος).
-
Καλύτερα το κόψιμο να μην γίνει από τα άτομα.
-
Εάν δεν υπάρχει αρκετός χρόνος για την δραστηριότητα, μπορούμε να έχουμε κομμένα τα πέταλα εκ των προτέρων.
-
Εναλλακτικά απλώς κάνουμε το κόψιμο και το άτομο μπορεί να σχεδιάσει.
-
Βοηθάμε στο κομμάτι του σχεδιασμού.
-
Δίνουμε ξεκάθαρες οδηγίες στην αρχή, και κατά την διάρκεια αν είναι απαραίτητο.
-
Εάν δεν χρειάζονται πολλές οδηγίες (ειδικά εάν το άτομο είναι σε πιο αρχικά στάδια) μπορούμε να κάνουμε κουβέντα παράλληλα για την θετική μας σκέψη.
-
Η δραστηριότητα μπορεί να γίνει και ομαδικά και ατομικά.
-
Και στις δύο περιπτώσεις, μπορεί κανείς να κάνει ένα λουλούδι ή και περισσότερα εάν θέλει.
-
Η χειροτεχνία μπορεί να γίνει πολλές φορές, ανά κάποιο καιρό, ώστε να φτιαχτεί ένας ολόκληρος κήπος από ‘θετικές σκέψεις’.
-
Βοηθάμε στον εντοπισμό των θετικών σκέψεων. Μπορούμε να δώσουμε παραδείγματα, ή να προτρέψουμε το άτομο να παρατηρήσει τι του αρέσει από την ημέρα, την διαδικασία, ακόμα και τον εαυτό του. Εάν και πάλι υπάρχει δυσκολία ή άρνηση για αναγνώριση θετικών πλευρών της πραγματικότητας, μπορούμε να επιλέξουμε εμείς κάτι για το άτομο.
-
Εάν δημιουργηθούν περισσότερα από ένα λουλούδια (ή εάν η χειροτεχνία γίνεται σε μεγάλη ομάδα) μπορούμε να σημειώνουμε την σκέψη πίσω από το εκάστοτε λουλούδι (ώστε να μην ξεχαστεί στην πορεία) ή να ρωτούμε για την σκέψη μόλις ξεκινά η δημιουργία ενός νέου λουλουδιού.
-
Εστιάζουμε στο να κάνει τουλάχιστον ένα μέρος της διαδικασίας το άτομο μόνο του, και στο να μπορέσει να κάνει (ή έστω να ασπαστεί) μια θετική σκέψη έστω και στιγμιαία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου