Πέμπτη 26 Απριλίου 2018

Μουσικός Διάλογος: Δραστηριότητα για την Άνοια




Εξασκεί την παρατηρητικότητα, την μνήμη, την λεκτική έκφραση, την κατανόηση και προώθηση μη λεκτικής επικοινωνίας, την αίσθηση ρυθμού, την λεπτή κινητικότητα, τον οπτικό- κινητικό συντονισμό, και προωθεί την φαντασία και την ευχάριστη διάθεση.

  • Βλέπουμε ένα μουσικό βίντεο.
  • Τι μας δείχνει;
    • Τέσσερις γυναίκες μουσικούς οι οποίες κάνουν έναν κωμικό μουσικό ‘διάλογο’.
  • Τι όργανα χρησιμοποιούν; (δύο βιολιά, μία βιόλα, ένα πιάνο)
  • Τι κάνουν οι μουσικοί; (διακόπτουν η μία την άλλη με μουσική, συνεχίζοντας ένα μουσικό κομμάτι)
  • Δώστε κάποια παραδείγματα του τι ιδιαίτερο κάνουν (π.χ. παίζουν μουσική με τα όργανά τους ανάποδα)
  • Ποιο όργανο ξεκινάει πρώτο; (βιόλα)
  • Ποιο όργανο παίζει τελευταίο; (πιάνο, και όλες μαζί)
  • Πως μας φαίνεται το βίντεο; Μας φαίνεται αστείο; Γιατί; (γιατί διακόπτουν με κωμικό τρόπο η μία την άλλη)
  • Μας φαίνεται εντυπωσιακό; Γιατί; (γιατί επιδεικνύουν πολύ ταλέντο και δεξιότητα)
  • Μπορούμε να μιμηθούμε τις μουσικούς;
    • Ξεκινούμε να παίζουμε έναν μουσικό ρυθμό, και ένας διακόπτει
    • Παίζουμε τα μουσικά μας όργανα με διαφορετικούς και εναλλακτικούς τρόπους
      • πάνω από το κεφάλι
      • πίσω από τα πόδια
      • μπροστά και μακριά από το σώμα
  • Οι μουσικοί φαίνονται σαν να μιλούν μεταξύ τους. Εάν η μουσική τους ήταν διάλογος, μπορούμε να φανταστούμε τι θα έλεγαν;
  • Μπορούμε να κάνουμε και εμείς έναν μουσικό διάλογο;
    • Τι θα πούμε;
    • Πως θα το πούμε με μουσική, κινήσεις και εκφράσεις;

Tips:

  • Κατάλληλη για αρχικά και μεσαία στάδια άνοιας. Μπορεί να γίνει και σε προχωρημένα στάδια εάν υπάρχει λεκτική και οπτική λειτουργικότητα.
  • Μπορεί να γίνει ατομικά ή ομαδικά. Ιδανικά θα γίνει ομαδικά.
  • Για την δραστηριότητα θα χρειαστούν ιδανικά κάποια μουσικά όργανα (π.χ. τύμπανο, ντέφι, ξυλάκια- απλά γενικώς). Η έλλειψή τους βέβαια δεν εμποδίζει- μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε παλαμάκια.
  • Παρακολουθούμε το βίντεο μία ή και περισσότερες φορές.
  • Βοηθάμε στο κομμάτι της παρατήρησης, τονίζοντας τα σημεία που το άτομο πρέπει να παρατηρήσει.
  • Βοηθάμε στην μίμηση των μουσικών- ο ένας παίζει (ή η ομάδα) και ο άλλος διακόπτει (ένα μέλος της ομάδας)- με το άκουσμα του δεύτερου ο πρώτος σωπαίνει. Η διαδικασία γίνεται εναλλάξ σε δυάδα, και με σειρά σε ομάδα (μπορεί να γίνει και αλλαγή με νόημα του συντονιστή).
  • Εάν το άτομο ή η ομαδα είναι δεκτικά μπορούμε να κάνουμε και περισσότερες ‘παράξενες’ κινήσεις σαν αυτές των μουσικών.
  • Βοηθάμε στον μουσικό διάλογο. Επιλέγουμε κάτι απλό να πούμε (π.χ. μου αρέσει ο ρυθμός σου) και το δείχνουμε με μουσική, εκφράσεις και κινήσεις.
  • Η δραστηριότητα γίνεται με ύφος παιχνιδιού και με αέρα διασκέδασης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου