Εξασκεί
την παρατηρητικότητα, την μνήμη,
την λεκτική έκφραση,
την κατανόηση και προώθηση μη λεκτικής
επικοινωνίας, την αίσθηση ρυθμού, την
λεπτή κινητικότητα, τον οπτικό- κινητικό
συντονισμό, και προωθεί την φαντασία
και την ευχάριστη διάθεση.
-
Βλέπουμε ένα μουσικό βίντεο.
-
Τι μας δείχνει;
-
Τέσσερις γυναίκες μουσικούς οι οποίες κάνουν έναν κωμικό μουσικό ‘διάλογο’.
-
-
Τι όργανα χρησιμοποιούν; (δύο βιολιά, μία βιόλα, ένα πιάνο)
-
Τι κάνουν οι μουσικοί; (διακόπτουν η μία την άλλη με μουσική, συνεχίζοντας ένα μουσικό κομμάτι)
-
Δώστε κάποια παραδείγματα του τι ιδιαίτερο κάνουν (π.χ. παίζουν μουσική με τα όργανά τους ανάποδα)
-
Ποιο όργανο ξεκινάει πρώτο; (βιόλα)
-
Ποιο όργανο παίζει τελευταίο; (πιάνο, και όλες μαζί)
-
Πως μας φαίνεται το βίντεο; Μας φαίνεται αστείο; Γιατί; (γιατί διακόπτουν με κωμικό τρόπο η μία την άλλη)
-
Μας φαίνεται εντυπωσιακό; Γιατί; (γιατί επιδεικνύουν πολύ ταλέντο και δεξιότητα)
-
Μπορούμε να μιμηθούμε τις μουσικούς;
-
Ξεκινούμε να παίζουμε έναν μουσικό ρυθμό, και ένας διακόπτει
-
Παίζουμε τα μουσικά μας όργανα με διαφορετικούς και εναλλακτικούς τρόπους
-
πάνω από το κεφάλι
-
πίσω από τα πόδια
-
μπροστά και μακριά από το σώμα
-
-
-
Οι μουσικοί φαίνονται σαν να μιλούν μεταξύ τους. Εάν η μουσική τους ήταν διάλογος, μπορούμε να φανταστούμε τι θα έλεγαν;
-
Μπορούμε να κάνουμε και εμείς έναν μουσικό διάλογο;
-
Τι θα πούμε;
-
Πως θα το πούμε με μουσική, κινήσεις και εκφράσεις;
-
Tips:
-
Κατάλληλη για αρχικά και μεσαία στάδια άνοιας. Μπορεί να γίνει και σε προχωρημένα στάδια εάν υπάρχει λεκτική και οπτική λειτουργικότητα.
-
Μπορεί να γίνει ατομικά ή ομαδικά. Ιδανικά θα γίνει ομαδικά.
-
Για την δραστηριότητα θα χρειαστούν ιδανικά κάποια μουσικά όργανα (π.χ. τύμπανο, ντέφι, ξυλάκια- απλά γενικώς). Η έλλειψή τους βέβαια δεν εμποδίζει- μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε παλαμάκια.
-
Παρακολουθούμε το βίντεο μία ή και περισσότερες φορές.
-
Βοηθάμε στο κομμάτι της παρατήρησης, τονίζοντας τα σημεία που το άτομο πρέπει να παρατηρήσει.
-
Βοηθάμε στην μίμηση των μουσικών- ο ένας παίζει (ή η ομάδα) και ο άλλος διακόπτει (ένα μέλος της ομάδας)- με το άκουσμα του δεύτερου ο πρώτος σωπαίνει. Η διαδικασία γίνεται εναλλάξ σε δυάδα, και με σειρά σε ομάδα (μπορεί να γίνει και αλλαγή με νόημα του συντονιστή).
-
Εάν το άτομο ή η ομαδα είναι δεκτικά μπορούμε να κάνουμε και περισσότερες ‘παράξενες’ κινήσεις σαν αυτές των μουσικών.
-
Βοηθάμε στον μουσικό διάλογο. Επιλέγουμε κάτι απλό να πούμε (π.χ. μου αρέσει ο ρυθμός σου) και το δείχνουμε με μουσική, εκφράσεις και κινήσεις.
-
Η δραστηριότητα γίνεται με ύφος παιχνιδιού και με αέρα διασκέδασης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου