Τρίτη 15 Μαΐου 2018

Δραστηριότητα Μουσικοκινητικής για την Άνοια




Μουσική με Αντικείμενα

Εξασκεί την αίσθηση ρυθμού, την λεπτή και αδρή κινητικότητα, τον οπτικό- κινητικό συντονισμό, την παρατηρητικότητα, την μνήμη, και προωθεί την φαντασία και την ευχάριστη διάθεση.

  • Μας αρέσει η μουσική;
  • Από τι μπορούμε να παράγουμε μουσική; (μουσικά όργανα (και παραδείγματα), φωνή, υπολογιστές)
  • Μπορούμε να παράγουμε μουσική από απλά καθημερινά αντικείμενα;
  • Μπορούμε να παίξουμε μουσική με... σκούπες;
  • Βλέπουμε ένα βίντεο των Stomp, ενός συγκροτήματος που παράγει μουσική από καθημερινά αντικείμενα.
  • Πως μας φάνηκε το βίντεο;

  • Τώρα ας κάνουμε και εμείς το ίδιο!
  • Επιλέγουμε αντικείμενα μέσα από τον χώρο μας τα οποία θα χρησιμοποιήσουμε για μουσική.
  • Ξεκινάμε να χτυπάμε ρυθμούς
    • ένα- δύο, ένα- δύο- τρία
    • ένα- δύο- τρία, ένα- δύο, τρία
    • ένα- δύο, ένα- δύο, ένα- δύο- τρία- τέσσερα
  • Μπορούμε τώρα να χτυπήσουμε ρυθμούς εν’αλλάξ;
    • ένα- δύο (ομάδα Α), ένα- δύο (ομάδα Β)
    • ένα- δύο- τρία (ομάδα Α), ένα- δύο- τρία (ομάδα Β)
    • ένα- δύο (ομάδα Α), ένα- δύο (ομάδα Β), ένα- δύο- τρία- τέσσερα (όλοι μαζί)
  • Μπορούμε να χτυπήσουμε ρυθμούς χρησιμοποιώντας το σώμα μας;
    • με παλαμάκια
    • με παλαμάκια και χέρια στα γόνατα/ πόδια
    • με παλαμάκια και πόδια στο έδαφος
    • με παλαμάκια και (απαλό) χτύπημα χεριών στο κεφάλι
  • Μπορούμε τώρα να χτυπήσουμε ρυθμούς χρησιμοποιώντας... το σώμα του διπλανού μας;
    • παλαμάκια μεταξύ μας
    • παλαμάκια (με τα χέρια μας), χτύπημα στα γόνατα του διπλανού


Tips:

  • Κατάλληλη για όλα τα στάδια άνοιας.
  • Ιδανική για ομάδες (αν και μπορεί να γίνει και ατομικά).
  • Πρώτα βλέπουμε το βίντεο παρατηρώντας το τι κάνει το συγκρότημα.
  • Οι ρυθμοί στην πορεία είναι ενδεικτικοί. Ξεκινάμε από κάτι πιο εύκολο και πάμε σε πιο δύσκολους σταδιακά.
  • Αλλάζουμε επίπεδο δυσκολίας όταν το προηγούμενο επίπεδο κατακτηθεί σχετικά.
  • Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε απλά αντικείμενα του χώρου (πάντα ελέγχοντας την επικινδυνότητα, άρα και σχετικά με το γνωστικό επίπεδο του ατόμου).
    • Παραδείγματα: στυλό, μολύβια, μαξιλάρια, κάποιο άθραυστο διακοσμητικό, τσάντα κλπ
  • Στην πορεία χρησιμοποιούμε το σώμα μας- ο συντονιστής μπορεί να δείχνει παράλληλα.
  • Στο τέλος χρησιμοποιούμε το σώμα του δίπλα. Αυτό πάντα στην περίπτωση που όλοι οι συμμετέχοντες συμφωνούν. Φροντίζουμε αυτό να γίνει με προσοχή και ελέγχοντας την επικινδυνότητα (ίσως το τελευταίο κομμάτι να αποφεύγεται σε τελευταία στάδια).
  • Σκοπός είναι ο συντονισμός, και η επαφή με το σώμα και την κίνηση.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου