Οι χειροτεχνίες είναι συχνά μια καλή λύση για δραστηριότητα σε ομαδικό πλαίσιο:
Οι χειροτεχνίες επίσης ταιριάζουν σε διαφορετικούς πληθυσμούς; μπορούν να γίνουν σε παιδιά και εφήβους, ενήλικες, ακόμα και ηλικιωμένους, ενώ μπορούν να γίνουν και από άτομα που πάσχουν από κάποια πάθηση (ψυχολογική, νευρολογική, αναπτυξιακή κλπ) και από υγιή πληθυσμό.
Η συγκεκριμένη χειροτεχνία έγινε στα πλαίσια ομαδικών δραστηριοτήτων από ηλικιωμένους με άνοια (κυρίως τύπου Alzheimer). Πρώτα η δραστηριότητα παρουσιάστηκε σύντομα, και έπειτα οι δουλειές μοιράστηκαν ανάλογα με την λειτουργικότητα των συμμετεχόντων.
Υλικά:
Η διαδικασία είναι εύκολη και αρκετά διασκεδαστική. Κατάφερε να παρακινήσει τους ενοίκους και να τους οδηγήσει στην συμμετοχή, ενώ ξύπνησε και αρκετές συζητήσεις και χαμόγελα. Η ομάδα κατέληξε με γέλιο και με το αίτημα πως την επόμενη φορά θα φάμε παγωτό και δεν θα το φτιάξουμε!
Βιβλιογραφία: J. Creek, L. Lougher, 2008. Εργοθεραπεία και Ψυχική Υγεία, Αθήνα, ΒΗΤΑ medical arts.
Σημείωση: Η συγκεκριμένη δραστηριότητα και οι φωτογραφίες έγιναν στο πλαίσιο ομαδικών δραστηριοτήτων μιας συγκεκριμένης μονάδας φροντίδας ηλικιωμένων στην Αθήνα.
- μπορούν να προσαρμοστούν στο επίπεδο λειτουργικότητας του ατόμου
- ενισχύουν την ομαδικότητα
- βοηθούν στην εξάσκηση της λεπτής κινητικότητας, της προσοχής και της αφοσίωσης
- δημιουργούν ένα όμορφο αποτέλεσμα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν διακοσμητικό
- μπορούν να πάρουν ψυχοθεραπευτική τροπή με μετέπειτα ανάλυση (και να κινηθούν στα πλαίσια του art therapy- διαφορετικά κινούνται στα πλαίσια της εργοθεραπείας)
Οι χειροτεχνίες επίσης ταιριάζουν σε διαφορετικούς πληθυσμούς; μπορούν να γίνουν σε παιδιά και εφήβους, ενήλικες, ακόμα και ηλικιωμένους, ενώ μπορούν να γίνουν και από άτομα που πάσχουν από κάποια πάθηση (ψυχολογική, νευρολογική, αναπτυξιακή κλπ) και από υγιή πληθυσμό.
Η συγκεκριμένη χειροτεχνία έγινε στα πλαίσια ομαδικών δραστηριοτήτων από ηλικιωμένους με άνοια (κυρίως τύπου Alzheimer). Πρώτα η δραστηριότητα παρουσιάστηκε σύντομα, και έπειτα οι δουλειές μοιράστηκαν ανάλογα με την λειτουργικότητα των συμμετεχόντων.
Υλικά:
- χαρτόνι χειροτεχνίας σε πολλά χρώματα
- χρώματα (μαρκαδόροι)
- κόλλα (απλή όχι υγρή)
- γκλίτερ για διακόσμηση
- Προετοιμασία πριν την ομάδα (εξαιτίας του ζητήματος της επικινδυνότητας):
- πάνω στα χαρτόνια σχεδιάστηκαν με μοιρογνωμόνιο και χάρακα τα σχήματα (κύκλοι για τις γεύσεις παγωτού και κώνοι για τα χωνάκια)
- έπειτα τα περιγράμματα από τα σχήματα κόπηκαν (έτσι οι ένοικοι απέφυγαν το ψαλίδι και τα αιχμηρά αντικείμενα)
- Κατά την διάρκεια της ομάδας:
- οι κώνοι που ήταν αρχικά λευκοί χρωματίστηκαν καφέ
- το ίδιο και μερικές από τις μπάλες παγωτού
- έπειτα γίνεται το κόλλημα: τρεις μπάλες παγωτού με ένα χωνάκι
- Και διακόσμηση στο τέλος:
- σχεδιάζονται γραμμές πάνω στα χωνάκια
- διακοσμούνται οι μπάλες παγωτού με γκλίτερ
- Όταν είναι όλα τα παγωτά έτοιμα, τα κολλάμε σε ένα μεγάλο χαρτόνι
Η διαδικασία είναι εύκολη και αρκετά διασκεδαστική. Κατάφερε να παρακινήσει τους ενοίκους και να τους οδηγήσει στην συμμετοχή, ενώ ξύπνησε και αρκετές συζητήσεις και χαμόγελα. Η ομάδα κατέληξε με γέλιο και με το αίτημα πως την επόμενη φορά θα φάμε παγωτό και δεν θα το φτιάξουμε!
Η ίδια δραστηριότητα μπορεί να εκτελεστεί και σε ατομικό επίπεδο
Βιβλιογραφία: J. Creek, L. Lougher, 2008. Εργοθεραπεία και Ψυχική Υγεία, Αθήνα, ΒΗΤΑ medical arts.
Σημείωση: Η συγκεκριμένη δραστηριότητα και οι φωτογραφίες έγιναν στο πλαίσιο ομαδικών δραστηριοτήτων μιας συγκεκριμένης μονάδας φροντίδας ηλικιωμένων στην Αθήνα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου