Εξασκεί
ευρύτερα την κίνηση, τον οπτικό- κινητικό
συντονισμό, των συγχρονισμό των κινήσεων,
την λεπτή κινητικότητα και την αίσθηση
του καθενός για το σώμα του (proprioception).
Ταυτόχρονα εξασκεί ελαφρώς το σώμα,
και προωθεί την ενεργοποίηση.
-
Κουνάμε το σώμα μας λίγο, δεξιά και αριστερά.
-
Σηκώνουμε τους ώμους, τους φέρνουμε κοντά στα αυτιά.
-
Σκύβουμε το κεφάλι μπροστά.
-
Τεντώνουμε τα χέρια μπροστά.
-
Κουνάμε τις παλάμες πάνω κάτω.
-
Ανοίγουμε πολύ τα δάχτυλα.
-
Κουνάμε τα δάχτυλα μας με ξεχωριστές κινήσεις (σαν να παίζουμε πιάνο).
-
Κλείνουμε τις παλάμες σε γροθιές.
-
Κάνουμε κυκλικές κινήσεις με τους καρπούς, με τα χέρια μας γροθιά.
-
Φέρνουμε το δεξί χέρι στο δεξί αυτί.
-
Φέρνουμε το αριστερό χέρι στο αριστερό πόδι.
-
Τεντώνουμε τα δύο πόδια μπροστά.
-
Τεντώνουμε το δεξί πόδι μπροστά.
-
Ανασηκώνουμε το γόνατο από το αριστερό πόδι, το φέρνουμε στο στήθος.
-
Ακουμπάμε τα δύο χέρια στο στήθος.
-
Ενώνουμε τα χέρια και τα τεντώνουμε μπροστά.
-
Φέρνουμε τα χέρια στην κοιλιά.
-
Ενώνουμε τις πατούσες μας μεταξύ τους.
-
Τεντώνουμε τα πόδια μας μπροστά.
-
Κάνουμε ψαλιδάκια.
-
Ακουμπάμε τα χέρια στο κεφάλι.
-
Ακουμπάμε το αριστερό χέρι στην μύτη.
-
Ακουμπάμε το δεξί χέρι στο αριστερό αυτί.
-
Τεντώνουμε τα χέρια μπροστά.
-
Σηκώνουμε τις παλάμες ψηλά και μετράμε ως το τρία.
-
Φέρνουμε τα χέρια στους ώμους.
-
Σηκώνουμε τα χέρια ψηλά και μετράμε ως το τρία.
-
Πιάνουμε τα μπράτσα μας.
-
Τεντώνουμε τα χέρια μπροστά.
-
Ενώνουμε τους δύο αντίχειρες.
-
Κουνάμε ελεύθερα τους αντίχειρες.
-
Κουνάμε ελεύθερα τους δείκτες.
-
Κουνάμε όλα τα δάχτυλα μαζί.
-
Κουνάμε τα δάχτυλα των ποδιών.
-
Στηριζόμαστε στις φτέρνες.
-
Φέρνουμε το δεξί γόνατο στο στήθος.
-
Φέρνουμε το αριστερό γόνατο στο στήθος.
-
Φέρνουμε το δεξί χέρι στο αριστερό γόνατο.
-
Ταυτόχρονα, φέρνουμε το αριστερό χέρι στο δεξί γόνατο.
-
Φέρνουμε και τα δύο χέρια στο πρόσωπο.
-
Κουνάμε την μύτη μας.
-
Ανοιγοκλείνουμε τα μάτια μας.
-
Κουνάμε το στόμα μας.
-
Κουνάμε τον κορμό μας δεξιά και αριστερά αργά.
-
Πηγαίνουμε τον κορμό μας δεξιά και τεντώνουμε το αριστερό χέρι.
-
Πηγαίνουμε τον κορμό μας αριστερά και τεντώνουμε το δεξί χέρι.
-
Κάνουμε μία μεγάλη και κυκλική κίνηση με τα χέρια.
-
Ακουμπάμε το δεξί μάγουλο και με τα δύο χέρια.
-
Σηκώνουμε το δεξί χέρι και το αριστερό πόδι.
-
Σηκώνουμε το αριστερό πόδι και το δεξί χέρι.
-
Σηκώνουμε δεξί χέρι και δεξί πόδι.
-
Σηκώνουμε αριστερό χέρι και αριστερό πόδι.
-
Χτυπάμε τρία παλαμάκια.
-
Χτυπάμε δύο παλαμάκια με τα χέρια πάνω από το κεφάλι.
-
Χτυπάμε δύο φορές τα πόδια μεταξύ τους.
-
Χτυπάμε τρεις φορές τα πόδια στο πάτωμα.
-
Δείξτε με το δάχτυλο προς τα πάνω.
-
Δείξτε με το δάχτυλο το πάτωμα.
-
Πώς κάνουμε νόημα σε κάποιον να σταματήσει?
-
Πως κάνουμε νόημα σε κάποιον να έρθει κοντά?
-
Πως κάνουμε νεύμα με το κεφάλι ‘ναι’?
-
Πως κάνουμε νεύμα με το κεφάλι ‘όχι’?
-
Δείξτε με τι βλέπουμε.
-
Δείξτε με τι ακούμε.
-
Δείξτε με τι μιλάμε.
-
Χτυπήστε ένα δυνατό παλαμάκι.
-
Χτυπήστε τρία σιγανά παλαμάκια.
-
Χτυπήστε πολλά δυνατά παλαμάκια για την προσπάθειά μας!!
Tips:
-
Κατάλληλη για όλα τα στάδια άνοιας.
-
Η απόδοση θα διαφέρει αρκετά μεταξύ των σταδίων.
-
Εάν η άσκηση γίνεται ατομικά, κρίνουμε για το ποιες κινήσεις μπορεί να κάνει το άτομο (για παράδειγμα κάποιος πολύ προχωρημένου σταδίου θα μπορεί να κάνει λίγες από τις κινήσεις, και με πολύ μικρό εύρος- η εξάσκηση αυτών όσο το δυνατόν περισσότερο βοηθά).
-
-
Η απόδοση θα διαφέρει και μεταξύ των ατόμων- όσοι έχουν προβλήματα στην κίνηση θα δυσκολευτούν περισσότερο από όσους δεν έχουν τόσο έντονα.
-
Μπορεί να γίνει ομαδικά και ατομικά.
-
Σε ομαδικό επίπεδο μπορούμε να ζητήσουμε από τα άτομα και να δείξουν τον απέναντί τους, ή να χαμογελάσουν στον διπλανό, για να ενδυναμώσουμε και το ομαδικό πνεύμα παράλληλα.
-
-
Η άσκηση απαιτεί ενέργεια, και θα κινητοποιήσει τα άτομα- μπορεί να γίνει λοιπόν πρωί.
-
Η ασκήσεις γίνονται σε καθιστή μορφή!
-
Εξηγούμε τις κινήσεις, και τις δείχνουμε παράλληλα.
-
Δίνουμε αρκετό χρόνο στην κάθε κίνηση.
-
Μιλάμε αργά, καθαρά και ήρεμα.
-
Επιτρέπουμε στον καθένα να έχει την δική του ροή- δεν βιαζόμαστε.
-
Άμεσος στόχος είναι η εξάσκηση πολλών πτυχών της κίνησης.
-
Έμμεσος στόχος είναι η όσο το δυνατόν, πρόληψη των πτώσεων και των ατυχημάτων.
-
Επιπλέον, έμμεσος στόχος είναι και η διατήρηση βασικών επικοινωνιακών κινήσεων (όπως το ‘ναι’ και ‘όχι’ κάτι που μπορεί να είναι δύσκολο σε προχωρημένα στάδια).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου