Δευτέρα 20 Νοεμβρίου 2017

Παλιός Ελληνικός Κινηματογράφος: Άσκηση για την Άνοια



Εξασκεί την ανάκληση, την λεκτική ροή, την ικανότητα κατηγοριοποίησης και διαχωρισμού, και προωθεί τα θετικά συναισθήματα.

  • Συνήθως οι ελληνικές ταινίες είχαν και χαρακτηριστική μουσική.
  • Μπορείτε να ανακαλέσετε κάποιο τραγούδι από παλιά ταινία που να σας άρεσε?

  • Ποια ήταν μια γνωστή ατάκα του Κώστα Βουτσά? (Φσστ Μπόινγκ)
  • Σε ποια ταινία την είχε πει? (Κάτι να καίει, του 1964).
  • Ακούμε την αστεία ατάκα!
    • https://www.youtube.com/watch?v=i3uc3pCgXqg
  • Ακούμε το τραγούδι ‘Το Χρυσόψαρο’, από τον Ντίνο Ηλιόπουλο και την Τζένη Καρέζη, από την ταινία ‘Το κοροϊδάκι της δεσποινίδος’.
    • https://www.youtube.com/watch?v=F6kd8Q7jXkI
    • Ποια η υπόθεση της ταινίας? (Ένας βιομήχανος, που τον υποδύεται ο Διονύσης Παπαγιαννόπουλος, προσλαμβάνει τον Ηλιόπουλο ως λογιστή. Μετά από ένα μπέρδεμα όμως, ο λογιστής χάνει την δουλειά του και φεύγει με τα βιβλία της εταιρίας. Έτσι ο βιομήχανος βάζει την κόρη του, την Καρέζη, να κάνει τα γλυκά μάτια στο ‘κοροϊδάκι’ για να τα πάρουν πίσω. Στο τέλος όμως, οι δύο τους ερωτεύονται, και η ταινία κλείνει με τους δύο νέους αγαπημένους).
    • Μας αρέσει ετούτη η ταινία? Τι σκέψεις φέρνει στο μυαλό?
    • Μας αρέσει το τραγούδι?

  • Ακούμε το τραγούδι ‘Ο γλάρος’, από την Αλίκη Βουγιουκλάκη στην ταινία ‘Η Αλίκη στο ναυτικό’.
    • https://www.youtube.com/watch?v=rdHeJdzNxuo&t=141s
    • Οι στίχοι γράφτηκαν από τον Αλέκο Σακελλάριο και η μουσική από τον Μάνο Χατζηδάκη.
    • Ποια η υπόθεση της ταινίας? (Η Αλίκη, κόρη του διοικητή των δόκιμων, ερωτεύεται έναν δόκιμο. Για να τον συναντήσει, μπαίνει κρυφά σε πλοίο με διοικητή τον πατέρα της, Κωνσταντάρα, και παριστάνει τον ναύτη. Στο τέλος την ανακαλύπτουν, τα βρίσκει όμως με τον πατέρα της, και με τον αγαπημένο της).
    • Μας αρέσει ετούτο το τραγούδι? Τι συναισθήματα μας δημιουργεί?
    • Μπορούμε να τραγουδήσουμε τους στίχους?


Μια βάρκα ήταν μόνη της σε θάλασσα γαλάζια
κι ήτανε κι ένας γλάρος με ολόλευκα φτερά κι όλο την κοντοζύγωνε για να της κάνει νάζια και τις φτερούγες του έβρεχε στα γαλανά νερά
Και ζήλεψα τη βάρκα τη μικρή τη χιονάτη που της φιλούσε ο γλάρος το κατάλευκο πανί Και νιώθω σαν βαρκούλα στα γαλάζια τα πλάτη που όλο περιμένει κάποιο γλάρο να φανεί
Ένα γεράνι κόκκινο λουλούδισε στη γλάστρα κι ήρθε μια πεταλούδα που πετούσε σαν τρελή Και ποιος να ξέρει άραγε τι του `πε η ξελογιάστρα και κείνο εκοκκίνισε ακόμα πιο πολύ
Και όλο συλλογιέμαι τα φτερά τ’ ανοιγμένα αλλά το τι να είπαν δεν το βρίσκω, ομολογώ Ποιος άραγε το ξέρει να το πει και σε μένα Ας τ’ άκουγα από σένα κι ας κοκκίνιζα και `γω
Χθες το φεγγάρι ασήμωσε της λεύκας μας τα φύλλα που στέκονταν ακίνητη εκεί στην ερημιά κι όταν ο Μπάτης φύσηξε της ήρθε ανατριχίλα κι αμέσως τρεμουλιάσανε τα φύλλα τα ασημιά.
Και όλο συλλογιέμαι, συλλογιέμαι πως κάτι, Πρέπει να είπε ο Μπάτης μυστικό μες τα κλαδιά Ας τ’ άκουγα από σένα τα λογάκια του Μπάτη, κι ας ένιωθα να τρέμει σαν τα φύλλα η καρδιά



Tips:


  • Κατάλληλη για όλα τα στάδια άνοιας.
  • Σε προχωρημένα στάδια μπορούμε απλώς να κάνουμε τις αναφορές και να ακούσουμε τα τραγούδια (χωρίς να περιμένουμε απαντήσεις).
  • Εστιάζουμε από την μία στην ανάκληση, και από την άλλη στο να ακούσουμε και να διασκεδάσουμε την μουσική.
  • Δεν έχουμε υψηλές προσδοκίες- σκοπός είναι το άτομο να κάνει μια γενική ανάκληση.
  • Σιγουρευόμαστε ότι έχει παρακολουθήσει στην ζωή του ετούτες τις ταινίες και του είναι γνωστές.
  • Τραγουδάμε όσο μπορούμε, με ή χωρίς την συνοδεία μουσικής- εξαρτάται από την επιθυμία του ατόμου (και την λειτουργικότητά του). 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου