Εξασκεί
ευρύτερα την κίνηση (τον οπτικό- κινητικό
συντονισμό, των συγχρονισμό των κινήσεων,
τα αντανακλαστικά, την λεπτή κινητικότητα
και την αίσθηση του καθενός για το σώμα
του (proprioception)), ενώ παράλληλα
εξασκεί το σώμα ελαφρά, την εκφορά λόγου,
και προωθεί την ευχάριστη διάθεση.
-
Διαβάζουμε το τραγουδάκι.
Ψηλά
τα χέρια στον αέρα,
Δεξιά
και αριστερά,
Λέμε
όλοι καλημέρα,
Με
τραγούδι και χαρά!
Ξεκινάει
η μουσική,
Ας
χορέψουμε μαζί!
Παλαμάκια
ένα- δυο,
Για
να μπούμε στον χορό!
Το
κεφάλι δεξιά, και μετά αριστερά,
Τώρα
μαζί και την κοιλιά.
Δεξί
γόνατο ψηλά,
Αριστερό
χέρι στα μαλλιά.
Πόδι
αριστερό μπροστά,
Τα
χέρια κάνουν αγκαλιά.
Παλαμάκια
ένα- δυο,
Τα
πόδια στο πάτωμα χτυπώ!
Αριστερό
χέρι στην μύτη,
Και
το χαμόγελο δεν λείπει.
Πάλι
τα χέρια ψηλά,
Και
τα δάχτυλα ανοιχτά.
Παλαμάκια
ένα- δυο,
Τα
πόδια μου ξανά χτυπώ.
Τα
μάτια μου κρατώ κλειστά,
Τα
χέρια χορεύουνε τρελά.
Με
χαρά χαμογελώ,
Κοιτάζοντας
τον ουρανό.
Στις
μύτες τώρα εγώ πατώ,
Παλαμάκια
ένα- δυο.
Τα
χέρια όλο και πιο αργά,
Κατεβαίνουν
χαμηλά.
Το
κεφάλι χαμηλώνει,
Και
η μουσική τελειώνει.
-
Διαβάζουμε το τραγουδάκι στροφή- στροφή.
-
Τώρα διαβάζουμε μία μία τις στροφές και κάνουμε τις ανάλογες κινήσεις.
-
Τέλος, το διαβάζουμε όλο μαζί, και κάνουμε τις κινήσεις.
-
Πως μας φάνηκε η διαδικασία?
-
Τι διασκεδάσαμε?
-
Ποια κίνηση μας άρεσε περισσότερο?
Tips:
-
Κατάλληλη για αρχικά και μεσαία στάδια άνοιας. Μπορεί να γίνει και σε πιο προχωρημένα στάδια, όμως πιο δύσκολα.
-
Μπορεί να γίνει ομαδικά ή ατομικά.
-
Η δραστηριότητα γίνεται καθιστά! Κάποιος πολύ υψηλής λειτουργικότητας μπορεί να την κάνει όρθιος.
-
Έχουμε ελέγξει την ασφάλεια.
-
Φροντίζουμε να υπάρχει αρκετός χώρος, να μην στριμώχνεται το άτομο.
-
Πρώτα διαβάζουμε μία φορά, και ζητάμε να μας ακούσουν προσεκτικά.
-
Εάν το άτομο είναι λειτουργικό μπορεί να διαβάσει και το ίδιο μία φορά (εμείς διαβάζουμε, το άτομο επαναλαμβάνει).
-
Έπειτα διαβάζουμε και κάνουμε- αργά, και δείχνοντας τις κινήσεις.
-
Αυτό μπορεί να γίνει μία ή και περισσότερες φορές, μέχρι να επέλθει εξοικείωση με τις κινήσεις και την δραστηριότητα.
-
Τέλος προσπαθούμε να το κάνουμε ταυτόχρονα, και κάπως πιο γρήγορα (και πάλι βέβαια διατηρώντας σταθερό και χαλαρό ρυθμό).
-
Δείχνουμε παράλληλα διαρκώς.
-
Βοηθάμε όπου χρειάζεται.
-
Προωθούμε την έκφραση, σωματικά, με εκφράσεις προσώπου, και λεκτικά στο τέλος.
-
Δίνουμε χρόνο για την όλη δραστηριότητα.
-
Σκοπός είναι τα άτομα, ακόμα και από καθιστή θέση, να μπορέσουν να κινηθούν, να σχετιστούν με έναν ρυθμό κινήσεων, και να ‘χορέψουν’ καθιστά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου