Πέμπτη 11 Ιανουαρίου 2018

Συνθετικό Παιχνίδι για την Άνοια



Εξασκεί την λεκτική ροή, την ανάκληση γνώριμων πληροφοριών, την ικανότητα κατηγοριοποίησης, τις αριθμητικές δεξιότητες.

Βρείτε...

  • Δέκα ζώα (ελέφαντας, λιοντάρι, γάτα, σκύλος, τίγρης, ιπποπόταμος, κουνέλι, καμηλοπάρδαλη, ζέβρα, κότα)
  • Πέντε έπιπλα που βρίσκονται σε κάθε σπίτι (καρέκλες, τραπέζι, καναπές, κρεβάτι, ντουλάπα)
  • Δέκα νησιά της Ελλάδας (Πάρος, Νάξος, Κεφαλλονιά, Σύρος, Τήνος, Εύβοια, Κρήτη, Ρόδος, Χίος, Κέρκυρα)
  • Πέντε φρούτα που γίνονται χυμοί (πορτοκάλι, βύσσινο, λεμόνι, μήλο, ρόδι)
  • Δέκα χώρες της Ευρώπης (Ελλάδα, Αγγλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία, Γαλλία, Αυστρία, Βουλγαρία, Τσεχία, Ουγγαρία)
  • Πέντε ηλεκτρικές συσκευές που βρίσκονται σε κάθε σπίτι (πλυντήριο πιάτων, πλυντήριο ρούχων, κουζίνα, τοστιέρα, βραστήρας)
  • Δέκα λέξεις που αρχίζουν από Δ (δώρο, δάσος, δάκρυ, δέμα, δάχτυλο, δάπεδο, δανείζω, δηλώνω, διπλώνω, δουλεύω)
  • Πέντε φαγητά με κιμά (μακαρόνια με κιμά, παστίτσιο, μουσακάς, παπουτσάκια, ντολμαδάκια)
  • Δέκα χρώματα (πράσινο, μπλε, κόκκινο, κίτρινο, πράσινο, πορτοκαλί, μοβ, άσπρο, μαύρο, καφέ)
  • Πέντε είδη λουλουδιών (μαργαρίτα, γιασεμί, τριαντάφυλλο, γαρδένια, χρυσάνθεμο)

Συμπληρώστε...

  • Καθαρός ουρανός... (αστραπές δεν φοβάται)
  • 10+10= (20)
  • Όσα δεν φτάνει η αλεπού... (τα κάνει κρεμαστάρια)
  • 5+5= (10)
  • Ο καλός ο καπετάνιος... (στην φουρτούνα φαίνεται)
  • 10-5= (5)
  • Έβαλαν τον λύκο... (να φυλάει τα πρόβατα)
  • 100+100= (200)
  • Υπάρχουν και αλλού... (πορτοκαλιές που κάνουν πορτοκάλια)
  • 100-98= (2)
  • Των φρονίμων τα παιδιά... (πριν πεινάσουν μαγειρεύουν)
  • 80+20= (100)
  • Η αλεπού εκατό χρονών... (τα αλεπουδάκια εκατόν ένα)
  • 101+101= (202)
  • Αγάπαγε τον φίλο σου... (με τα ελαττώματά του)
  • 202-100= (102)
  • Αγαπάει ο Θεός τον κλέφτη... (αγαπάει και τον νοικοκύρη)
  • 30+70= (100)
  • Γελάει καλύτερα... (όποιος γελάει τελευταίος)
  • 200-199= (1)




Tips:


  • Κατάλληλη για αρχικά και μεσαία στάδια άνοιας. Κάποια κομμάτια μπορούν να γίνουν και σε πιο προχωρημένα στάδια (π.χ. οι παροιμίες, ή τα χρώματα).
  • Μπορεί να γίνει ομαδικά ή ατομικά.
  • Βοηθάμε όπου χρειάζεται- η άσκηση είναι σύνθετη και η αναζήτηση διαφορετικών πληροφοριών μπορεί να μπερδέψει.
  • Δίνουμε επαρκή χρόνο (χωρίς βέβαια να αφήνουμε πολύ ώρα να περάσει και την ερώτηση να ξεχαστεί).
  • Αρχικά κάνουμε την ερώτηση ανοιχτή και περιμένουμε τις απαντήσεις- εάν υπάρξει δυσκολία βοηθάμε δίνοντας στοιχεία, περιγράφοντας την απάντηση, ή δίνοντας το αρχικό της γράμμα.
  • Εξηγούμε κατάλληλα. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου