Εξασκεί
την λεκτική ροή, την ανάκληση γνώριμων
πληροφοριών, την ικανότητα κατηγοριοποίησης,
τις αριθμητικές δεξιότητες.
Βρείτε...
-
Δέκα ζώα (ελέφαντας, λιοντάρι, γάτα, σκύλος, τίγρης, ιπποπόταμος, κουνέλι, καμηλοπάρδαλη, ζέβρα, κότα)
-
Πέντε έπιπλα που βρίσκονται σε κάθε σπίτι (καρέκλες, τραπέζι, καναπές, κρεβάτι, ντουλάπα)
-
Δέκα νησιά της Ελλάδας (Πάρος, Νάξος, Κεφαλλονιά, Σύρος, Τήνος, Εύβοια, Κρήτη, Ρόδος, Χίος, Κέρκυρα)
-
Πέντε φρούτα που γίνονται χυμοί (πορτοκάλι, βύσσινο, λεμόνι, μήλο, ρόδι)
-
Δέκα χώρες της Ευρώπης (Ελλάδα, Αγγλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία, Γαλλία, Αυστρία, Βουλγαρία, Τσεχία, Ουγγαρία)
-
Πέντε ηλεκτρικές συσκευές που βρίσκονται σε κάθε σπίτι (πλυντήριο πιάτων, πλυντήριο ρούχων, κουζίνα, τοστιέρα, βραστήρας)
-
Δέκα λέξεις που αρχίζουν από Δ (δώρο, δάσος, δάκρυ, δέμα, δάχτυλο, δάπεδο, δανείζω, δηλώνω, διπλώνω, δουλεύω)
-
Πέντε φαγητά με κιμά (μακαρόνια με κιμά, παστίτσιο, μουσακάς, παπουτσάκια, ντολμαδάκια)
-
Δέκα χρώματα (πράσινο, μπλε, κόκκινο, κίτρινο, πράσινο, πορτοκαλί, μοβ, άσπρο, μαύρο, καφέ)
-
Πέντε είδη λουλουδιών (μαργαρίτα, γιασεμί, τριαντάφυλλο, γαρδένια, χρυσάνθεμο)
Συμπληρώστε...
-
Καθαρός ουρανός... (αστραπές δεν φοβάται)
-
10+10= (20)
-
Όσα δεν φτάνει η αλεπού... (τα κάνει κρεμαστάρια)
-
5+5= (10)
-
Ο καλός ο καπετάνιος... (στην φουρτούνα φαίνεται)
-
10-5= (5)
-
Έβαλαν τον λύκο... (να φυλάει τα πρόβατα)
-
100+100= (200)
-
Υπάρχουν και αλλού... (πορτοκαλιές που κάνουν πορτοκάλια)
-
100-98= (2)
-
Των φρονίμων τα παιδιά... (πριν πεινάσουν μαγειρεύουν)
-
80+20= (100)
-
Η αλεπού εκατό χρονών... (τα αλεπουδάκια εκατόν ένα)
-
101+101= (202)
-
Αγάπαγε τον φίλο σου... (με τα ελαττώματά του)
-
202-100= (102)
-
Αγαπάει ο Θεός τον κλέφτη... (αγαπάει και τον νοικοκύρη)
-
30+70= (100)
-
Γελάει καλύτερα... (όποιος γελάει τελευταίος)
-
200-199= (1)
Tips:
-
Κατάλληλη για αρχικά και μεσαία στάδια άνοιας. Κάποια κομμάτια μπορούν να γίνουν και σε πιο προχωρημένα στάδια (π.χ. οι παροιμίες, ή τα χρώματα).
-
Μπορεί να γίνει ομαδικά ή ατομικά.
-
Βοηθάμε όπου χρειάζεται- η άσκηση είναι σύνθετη και η αναζήτηση διαφορετικών πληροφοριών μπορεί να μπερδέψει.
-
Δίνουμε επαρκή χρόνο (χωρίς βέβαια να αφήνουμε πολύ ώρα να περάσει και την ερώτηση να ξεχαστεί).
-
Αρχικά κάνουμε την ερώτηση ανοιχτή και περιμένουμε τις απαντήσεις- εάν υπάρξει δυσκολία βοηθάμε δίνοντας στοιχεία, περιγράφοντας την απάντηση, ή δίνοντας το αρχικό της γράμμα.
-
Εξηγούμε κατάλληλα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου